Het is nu mogelijk een organisatiekalender te tonen in het homescreen van de applicatie om medewerkers over belangrijke data te informeren. Denk bijvoorbeeld aan een reminder voor het doorgeven van vakantiedata in verband met de planning, een speciaal jubileum en natuurlijk de aankomende borrels. 



Start met het aanmaken van een kalender app om dit te ondersteunen. Selecteer hiervoor “app toevoegen” via site contents door de klikken op het “+” teken bij nieuw en selecteer dan App. 



Of ga naar het SharePoint menu en selecteer daar “App toevoegen”.



Zoek vervolgens naar de kalender app (hier calendar in verband met het Engelse menu).



Voeg vervolgens de kalender app toe en noem deze “Company Calendar”.



Voeg enkele agenda items toe door op de gewenste dag te klikken. Voor extra gemak is het ook mogelijk deze agenda toe te voegen aan outlook om hem daar te beheren. Lees hier hoe u dat doet.





Voeg vervolgens de kalender toe aan de meConfig om deze weer te geven op de homepage. Voeg in meConfig de volgende code toe.

In de eerste sectie:

"CompanyCalendarLocation": "https://{tenantname}.sharepoint.com/sites/{sitename}",
"CompanyCalendarListName": "CompanyCalendar",



Na toevoeging ziet het er zo uit:


Voeg onder “links” de volgende code toe.

"Links":{
[...other links...]
"CompanyCalendarEventsLink": {
    "Display": true,
    "Url": "https://{tenantname}.sharepoint.com/sites/{sitename}/Lists/CompanyCalendar/calendar.aspx"
  },
},


Na toevoegen ziet het er zo uit:


Sla de wijzigingen op in de meConfig. Vervolgens worden de eerstkomende events getoond op de homepage.